Politikker

Godmorgen og farvel til børnene

Fra 6.30 til 8 er vi fællesrummet, fra 6.30 til 7.30, er der to medarbejdere, hvor den ene er flyver, som bl.a. hjælper med at sige farvel, hvis dette er nødvendigt. Den anden medarbejder sørger for at igangsætte aktiviteter til de børn, som er mødt ind. Fra kl. 7.30 møder de næste medarbejdere ind. Ca. kl 8 begynder de forskellige stuer at åbne op. Som forældre må I komme med ind i garderoben. I garderoben vil der være en kasse til drikkedunke og et rullebord til madkasser. Børnene hjælper os derefter med at sætte i køleskabet. Farvel og vinkeritual skal foregå i garderoben, vuggestueforældre/børn er undtaget i tidsrummet 6.30 til 7.30. Er et farvel svært, så bed vores flyver om hjælp. Er personen optaget, så italesæt det over for jeres barn og vent, til personen er klar til at hjælpe.

Hjælp jeres barn med at få en god morgenrutine.

Ved Brumbasserne er køleskabet i garderoben, og derfor må forældre sætte madpakker i køleskabet, drikkedukke sættes i kassen.

Om morgenen er det personalet, der tjekker jeres barn ind.

Når I henter

Forældre må komme ind, helt ind og over det hele, for at hente jeres børn (Benyt gerne blå overtrækssko eller lad fodtøjet stå i garderoben). På denne måde har I mulighed for at se, hvad der sker, og hvad jeres børn evt. fortæller om. Det er vigtigt, at I siger farvel og tjekker jeres barn ud på skærmen i fællesrummet.

Husk på, at det udviklende miljø er hele dagen, så der vil også være aktiviteter og fordybelse om eftermiddagen, som personalet kan være optaget af. I kan således ikke forvente, at en af os kan gå i en længerevarende dialog med jer. Er der et behov for dette, aftaler vi gerne en tid.

Madpakker

Vi blander os ikke I, hvad børnene spiser, da vi stoler på, at I giver jeres barn det med, I gerne vil have, de skal spise. Hvis I gerne vil have, at barnet spiser rugbrød, så begræns snacks og lækkerier. Disse vil vi dog gerne have er åbnet hjemmefra, så barnet selv kan håndtere det, og vi begrænser voksenhænder i madpakken.

Legetøj

Tumleby har legetøj m.m., som børnene kan lege med. Derfor må børnene ikke medbringe deres eget legetøj. Medbragt legetøj skal ikke opbevares i garderoben, da det er for svært for barnet at lade det ligge.

Fødselsdage

I Tumleby bliver et barn fejret på deres stue, når de har fødselsdag. Barnet må medbringe noget, det kan dele ud. Snak evt. med stuen omkring indhold og antal. Ønsker man at invitere stuen hjem til fødselsdag, skal dette aftales med stuens personale. Det skal være muligt at gå eller tage en offentlig bus. Forældre er velkommen til at deltage i fødselsdagen i Tumleby. Ønsker man at invitere til fødselsdag uden for børnehavens åbningstid, bedes invitationer deles ud privat (invitationerne må ikke deles ud ellers lægges på børnenes garderobeplader).

Sygdom

Vi vil gerne, at I melder ind på Aula, hvis jeres barn er syg. Et barns almentilstand skal være sådan, at barnet kan følge dagens rytme i børnehaven. Kan barnet ikke det, ringer vi barnet hjem.

Opdateret d. 04-12-23